Thursday 18 August 2011

TErsEntuhNya hati Ini........~


PERTEMUAN SETELAH DI LAMAR……..

C’DIA : Hari ni kita nak buat apa???
AKU : Entah???....awak yg ajak sy…mana Lah sy tahu…~ (sedikit beler)
C’DIA : tengok wayang nak????
AKU : xnk la….~ xde mOod nk tengok wayang....lg pon dalam tu sejuk…sy x tahan sejukkan awak~ (sebenarnya takut dalam gelap)
C’DIA : ye tak ye jugakan???..hahaha…karaoke jom??
AKU : Sayakan sakit tekak awak~…mcm mana nk karaoke??? (sebenarnya segan)
C’DIA : Habis kita nk buat aper???...cuba ckp…
AKU : Entah, sy pon tak tahu….awk yg ajakkan???...sy ikut jer…hhhmmmm…
C’DIA : awk bosan ke keluar dengan sy???...awk x suka ke???
AKU : Ah???????.......ma….man..mana ada wak…sU..Suka apa??..(dengan rasa serba salah)
C’DIA : habis???...sy tengok awk mcm  tak nk layan sy jer…mcm tak selesa…
AKU : perasaan awk kot???...sy OKAY aje…
C’DIA : Berganti tiada mOod…dan berdiam..
AKU : tak tentu hala..aku tak pandai bergurau, membuat orang tersenyum, apa tah lagi memujuk…pening memikirkan cara untuk memujuk DIA….
C’DIA : jom mkn???..saya lapar Lah awk~  (dengan nadir manjar dan sedikit sedih)
AKU : masih dalam lamunan…memikir tentang DIA….(tak dengar apa yang di kata c’dia)
C’DIA : tErus pergi tinggalkan aku sendiri…tanpa berkata…dengan bergegasnya..
AKU : tersedar lamunan…c’dia sudah tiada..pergi tinggalkan aku sendiri…mungkin kerana marah atau terasa hati dengan kelakuan aku yang tak melayan dan tak memperdulikan dia…membiarkan dia bercakap seorang diri….Baru aku sedar, aku telah menyakiti perasaanNya…(aku menangis sendiri mengenangkan kelakuan buruk ku terhadap dia…)


TIBA-TIBA!!!!!!!
C’DIA : membawa dua orang kanak2 lelaki yang comel…menyuruh kanak2 itu menyanyi di depanku dan memujuk aku…(aku tersenyum)
AKU : kenapa awak tinggalkan saya mcm tu jer????
C’DIA : memberi sebuah “teddy bear” berwarna coklat yang besar kepada aku…(tanpa menjawab soalan aku)
AKU : Untuk saya???...terima kasih..
C’DIA : untuk seorang wanita yang saya teramat saying…dan~..saya harap TEDDY tu dapat hilangkan sedih dia….saya tak tahu kenapa dia sedih…tapi yang pasti….SETIAP KALI dia sedih, saya nak tukar jadi senyuman…SENYUMAN MANIS yang ada pada dia….dan sentiasa tersenyum bila dengan saya…
AKU : Tersentuh dengan luahan spontan dia….aku tak sangka dia masih fikirkan perasaan aku,walau pun aku tak pernah ambil kesah sangat pasal dia…EVEn aku tak nak layan dia pon, dia tetap nak buat aku tersenyum….itulah perkara yang aku tak boleh lupa pasal diriNYA…

SEORANG YANG CARING DAN PENYAYANG..YANG PALING PENTING SETIA..
THANK AWAK……………………………………………………………..

1 comment: